Menu

M1A2-SNAKE – projekt na DSP2017

17 marca 2017 - Daj się poznać 2017, Projekty
M1A2-SNAKE – projekt na DSP2017

Bardzo chciałem wystartować w DSP z czymś, co nie będzie mnie przytłaczało, co będę mógł robić bez presji deadline’u, co będzie dotyczyło rozwoju moich głównych zainteresowań.

No i oto jest, a właściwie będzie: M1A2-SNAKE, czyli mix prostych schematów snejka z równie prostymi regułami, które rządziły tankami z NESa.

Oprócz bazowego kawałka kodu, który rysuje okienko w SFMLu to w repo nie ma jeszcze nic, z tego prostego powodu że nic konkretnego jeszcze nie napisałem, póki co projekt ma głównie wymiar papierowy, jakieś concepty i szkice walają się po zeszycie, czekając na przełożenie na kod.

Od czegoś trzeba zacząć!

A odnośnie właśnie kodu, to będzie tak jak lubię – C++ i SFML2, oprócz tego oczywiście wypocę jakiś skromny soundtrack do tej zwariowanej gry.

Od strony technicznej też będzie prosto – widok top-down, świat zbudowany jako tile-mapa, podstawowe, uproszczone i dość poglądowe założenia:

  1. Jednostka ruchu to jeden blok mapy
  2. Snejko-tanki zbudowane z fragmentów(na wzór różnych snejków) równych wielkością jednemu blokowi mapy
  3. Cel: rozwal wszystkie inne tanko-snejki i broń swojej flagi, nie daj zmniejszyć swojego snejka do mniej niż 2 jednostek
  4. Zbieraj power up’y i usprawnione bronie
  5. Marzy mi się lokalny coop
  6. Fajnie byłoby mieć sensowne mapy generowane losowo, zamiast projektowania kilkunastu edytorem

 

Póki co pracuje równolegle nad projektem gry edukacyjnej na pewien międzyszkolny konkurs(post w przyszłym tygodniu!), w tym przypadku deadline jest niestety blisko, dlatego właściwe programowanie snejków zacznę dopiero w przyszłym tygodniu, a przez te kilka dni moje poglądówki w zeszycie z pewnością nabiorą lepszego kształtu.

 

Adieu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *