Menu

M1A2-SNAKE #1

26 marca 2017 - Daj się poznać 2017, Projekty
M1A2-SNAKE #1

Znalazłem w końcu chwilę żeby napisać trochę kodu i wyjść poza papier i puste okienko z SFMLa.

Na pierwszy ogień poszła stosunkowo najmniej czasochłonna rzecz – reprezentacja mapy kafelkowej.

Gdyby ktoś o takiej reprezentacji nie słyszał, to w skrócie je się to w ten sposób:

 

Kilkadziesiąt linijek kodu i sprawa załatwiona – ustawienia pojedynczego kafelka wczytuję pętlą, ustawiam teksturę, wrzucam do vectora który przechowuje wszystkie kafle mapy – voila, klocki wczytane, mapa wypełniona, wszystko się renderuje.

To dopiero początek, użyłem podczas wypełniania prostej i brzydkiej pseudolosowości, jedynie dla sprawdzenia jak prezentuje się efekt pikselowych klocków – jestem wielbicielem retro pikseli, więc mi się jak najbardziej podoba, cieszy mnie też efekt wypukłości kafelków trawy.

void tilemap::fill_map()
{
int posX = 0, posY = 0;
    for(int i = 0; i< MAP_H; i++, posY += 32) {
        for(int k = 0; k< MAP_W; k++, posX += 32)
        {
            temp_tile.load(tileset,rand() % 3,sf::IntRect(0,0,32,32));
            temp_tile.render.setPosition(posX,posY);
            tiles.push_back(temp_tile);
            tiles[tiles.size()-1].ID = tiles.size()-1;
        }posX = 0;
}
}

 

Kod prosty, mapa przyjemnie wygląda – czas przejść do bardziej konkretnych zagadnień, czas siać destrukcję!

2 myśli nt. „M1A2-SNAKE #1

KrzaQ

W kodzie masz sformatowane poprawnie, ale na blogu wstawka kodu wygląda słabo 😉

Odpowiedz
    muciojad

    Dzięki za uwagę! 😉 Trochę też mnie drażni, przy próbie formatowania tabulatorami wtyczka wrzuca mi do kodu znaczniki z HTMLa, a sam też po prostu z braku czasu to olałem po części, ale weekend to idealna pora żeby zrobić jakiś update i ogarnąć ten wizualny bałagan.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *