Menu

M1A2-SNAKE #2

2 kwietnia 2017 - Daj się poznać 2017, Projekty
M1A2-SNAKE #2

Po prostej mapie kafelkowej przyszedł czas na podstawową reprezentację gracza na mapie.

W kilkadziesiąt minut udało się umieścić na mapie najprostszą z możliwych reprezentację gracza – nieoteksturowane kwadraty, oczywiście w formie wężyka.

Coś tam się już rusza w tych snejkach

Wygląd to oczywiście placeholder, głównie skupiłem się na zaimplementowaniu podstawowych składowych, jakimi są ruch wężyka i jego segmentów po mapie oraz wyświetlanie ich.

Jedyna stosunkowo trudna sprawa, to ruch – wężyk złożony jest z segmentów, które ustawione są na początku jeden po drugim, lecz z biegiem rozgrywki ich ilość może się zmieniać, oraz oczywiście na kształt węża wpływać będzie ruch gracza w 4 kierunkach.

Najprostszym sposobem na przemieszczanie kolejnych segmentów, na jaki wpadłem, było po prostu zmienianie pozycji tylko kluczowego(pierwszego) segmentu, kolejny, N-ty segment przejmował pozycję N-1-tego segmentu.

Trochę pomęczyłem się z gitem, jestem w nim świeży i niezbyt dobrze mi się w nim pracuje, toteż przez własny brak umiejętności i wprawy zrobiłem sobie bałagan w repo, ale koniec końców kod po dzisiejszych zmianach został tam zaktualizowany, toteż wspomniany dziś aspekt wężyka jest do obejrzenia tutaj.

2 myśli nt. „M1A2-SNAKE #2

Artur "ekhart" Dębkowski

Hej, słyszałem o podobnym problemie ostatnio gdzieś. Googlnij sobie „follow leader behaviour”. Podobno działa to tak: „Jak napiszesz coś takiego i zaaplikujesz do kontenera jednostek, z którego każda następna followuje poprzednią. Ruszasz tylko pierwszą jednostką, a reszta sama się sobą zajmie.”

Odpowiedz
    muciojad

    Hej! Dzięki za podsunięcie zagadnienia. Teoretycznie u mnie to już działa po mojemu i segmenty ruszają się jak trzeba, ale chętnie zgłębię temat i podejrzę jak to jest tam wykonane, pewnie zmodyfikuję swój sposób. 😀

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *