Menu

M1A2-SNAKE #3

7 kwietnia 2017 - Daj się poznać 2017, Projekty
M1A2-SNAKE #3

Piątkowe, wyeksploatowane resztki sił pozwoliły dziś jedynie na mały update projektu, ale jest to rzecz będąca niejako jednym z filarów budowy mapy kafelkowej – czyli rozpoznawanie, czy w ogóle na dany klocek można się wtoczyć, czy jednak nie.

Kiedy ma się już napisane klasy reprezentujące pojedynczy klocek, całą tilemapę oraz wężyka, dodanie elementu blokowania/zezwalania na ruch jest całkiem proste i nie wymaga większego nakładu pracy, dlatego też to dzisiaj po powrocie obrałem sobie za cel – zdawałem sobie sprawę że nie bardzo mam siły/chęci, żeby kodzić bardziej zaawansowane mechanizmy, a dobry i mały kroczek do przodu.

Obiekt pola(klocka) na mapie powinien posiadać pole zawierające informację typu „prawda/fałsz”, która mówi o tym, czy na dane pole da się wejść, czy też nie. Kiedy już takie pole mamy, wystarczy ustalić, które klocki będą możliwe do odwiedzenia, a które będą blockerami.
Mój sposób na ten podział jest następujący – klocki układam na teksturze w taki sposób, że są lub nie są możliwe do odwiedzenia, tj. wszystkie klocki, których wycinek tekstury ma współrzędną równą 0, mają przypisaną wartość true, natomiast dla przykładu klocki o wycinku z współrzędnej 128 mają wartość false.

A tak to wszystko wygląda w praktyce, blokowanie ruchu + segmenty wężyka w ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *