Menu

M1A2-SNAKE #4

15 kwietnia 2017 - Daj się poznać 2017, Projekty
M1A2-SNAKE #4

Maleńki update projektu, zrobiony w przedświątecznym i świątecznym biegu, a w nim – dodawanie i usuwanie segmentów węża, oraz plan na jutrzejszy przedobiedni cykl kodzenia.

Rzecz niezbędna, a zarazem szybka i prosta w implementacji – dodawanie kolejnych segmentów do ogonka wężyka, oraz naturalnie usuwanie ich. Naturalnie, jest to jeden z podstawowych mechanizmów, jakie powinna oferować struktura wężyka – ilość segmentów to jednocześnie ilość HP, zatem im więcej tym lepiej… No nie do końca! Przy zbyt dużej ilości dużo trudniej o skoordynowane i szybkie poruszanie się po mapie, a łatwo o kolizję z samym sobą.
Chociaż rozmyślam, czy rozważanie kolizji z własnym ogonem jako szkodliwe dla gracza, jest konieczne. Póki co nie są zaimplementowane, a z obserwacji tego, co można przez pominięcie ich sprawdzania osiągnąć wynika, że uniknięcie tego zabiegu mogłoby uatrakcyjnić rozgrywkę.

Co do rozwiązania, to naskrobałem na szybko, zatem kolejne segmenty dodają się w zależności od kierunku wężyka. Jeśli suniemy w prawo, to dodają się po lewej stronie ostatniego segmentu, o ile to możliwe. Jeśli idziemy w dół, to dodany segment pojawia się powyżej ostatniego segmentu ogona itd.
Usuwanie części wężyka jest jeszcze prostsze, metoda przyjmuje za argument identyfikator segmentu do usunięcia i wymazuje go z kontenera. Przydatne będzie to przy ponoszeniu obrażeń oraz zadawaniu ich przeciwnikom. A tak to się prezentuje poglądowo:

Odnośnie przeciwników, to właśnie ich reprezentacja jest moim planem na jutrzejsze przedpołudnie. Chcę dodać kilku na mapę i wyposażyć w prosty schemat ruchu, na początek wystarczającym efektem będzie poruszanie się w koło bądź od lewej do prawej.

O ile się nie nażre jak prosiak wielkanocnym śniadaniem i będzie mi się cokolwiek chciało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *